Geluksmomentje! - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu Geluksmomentje! - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu

Geluksmomentje!

Door: Kim en Manon

Blijf op de hoogte en volg Kim & manon

09 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Matamata

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer even! Deze keer een korte update over het afgelopen weekend. Op vrijdagavond hebben we ons weekend afgetrapt in het centrum van Matamata. Waarna we op zaterdagochtend gewoon weer fris en fruitig klaar stonden voor een sportieve activiteit. Deze dag stond er namelijk een flinke klimtocht op ons programma. De top van de berg Te Aroha, op een hoogte van bijna 1 kilometer, was ons doel!

Deze berg heeft een slingerende klimtocht van 4 km naar de top en staat bekend als de berg van de liefde. Het was een zware klim. Maar ach, na hier en daar een modderig slippertje tussen de rotsen hadden we na 2 uurtjes dan toch eindelijk de top bereikt. En ja, dit was het meer dan waard!!
Doordat we weer eens zonnig, onbewolkt weer hadden uitgekozen leek het net een uitvergrote ansichtkaart waar we naar keken. Het was heel bijzonder omdat je 360° uitzicht had. Zo konden we de hele kustlijn met de Mount Maunganui zien. Waar we een aantal weken gelegen nog lekker aan het strand lagen. Terwijl we aan de andere kant van de berg uitkeken op het binnenland.

En wat doen we dan eenmaal uitgeput en verhongerd aangekomen op de berg van de liefde zonder onze vriendjes.… romantische picknicken natuurlijk. Wat een GELUKSMOMENTJE!! Want of het nog niet zwaar genoeg was, hadden we niet alleen ons zelf maar ook zowat een hele voorraadkast meegesleept.
Genoeg energie voor de terugweg zou je denken dus… Nou wij vragen ons nog altijd af wat erger was, jezelf 2 uur lang omhoog hijsen tussen de gladde rotsen of jezelf 2 uur lang opvangen voor de gladde rotsen.
Na al deze sportiviteit op zaterdag, kwam het misschien toch wel goed uit dat er op zondagochtend geen wedstrijd op het programma stond. Bovendien betekende dat, dat we er weer een dagje op uit konden trekken. We hebben de Waimunga Volcanic Valley bezocht. Dit is een vulkanische toeristische trekpleister in de buurt van Rotorua. Een park in ongeveer het enige gebied van het Noordereiland, waar nog erg veel vulkanische (in)activiteit zichtbaar is. Dit was heel gaaf om eens in het echt gezien te hebben.

Na een mooi weekend zijn we opnieuw klaar voor een weekje stage tussen de aardappels. Afgelopen week hebben we onze tussentijdse beoordeling gehad en met ‘Positive and outstanding attitude’ als opmerkingen van onze begeleiders, mogen we zeker niet klagen! Deze beoordelingen hebben we samen met de andere tussentijdse documenten dan ook trots naar school gemaild. Nu gaan we vol goede moed door en zijn we al bezig met onze 7e week stage.
Tot de volgende keer maar weer!