Onze eerste week in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Waharoa, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu Onze eerste week in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Waharoa, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in Nieuw Zeeland!

Door: Manon & Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim & manon

31 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Waharoa

Hallo allemaal!

Onze eerste week aan de andere kant van de wereld zit er alweer bijna op! En dat gaat stiekem best snel, want we hebben al veel gezien hier. Maandag 27 maart zijn we aangekomen op het vliegveld in Auckland, na een reis van 31 uur. Hier bleek dat onze koffers het wel erg gezellig vonden in China en dus nog niet met ons mee waren gekomen. Dat was behoorlijk balen!

Onze stagebegeleider stond al op ons te wachten bij het vliegveld en we hebben direct kennis gemaakt. Hij bracht ons naar een motel vlakbij zodat we lekker konden douchen en in een bed konden slapen. Dat was toch wel fijn, want zo'n vliegtuig is ook niet alles!
Ook zijn we nog even naar een supermarkt gegaan zodat we nog wat avondeten hadden, want na al die soorten chinees voedsel in het vliegtuig was een tomatensoepje toch wel erg lekker ;)

We gaan stagelopen bij een groot aardappelbedrijf met als dochteronderneming een frietfabriek.

Op dinsdag werden we door onze begeleider opgehaald om voor een training naar de frietfabriek te gaan. Hier kregen we een training over het analyseren van de aardappelmonsters. Daarna zijn we ons autootje wezen ophalen, en hebben we voor het eerst links gereden! Dat was toch best een uitdaging na alle indrukken en een jetlag. Hierna zijn we richting de hoofdvestiging van het bedrijf gegaan in Pukehohe. Hier hebben we in een motel geslapen voor 2 nachten.

Op woensdag zijn we nog terug gegaan naar de frietfabriek voor nog een stukje training en een rondleiding door de frietfabriek. De machines in de fabriek waren allemaal redelijk nieuw en het zag er prima uit.

Op donderdag zijn we naar Waharoa gegaan, de vestiging waar wij aan het werk zullen gaan! Echter is er nog niet veel voorbereid, en komt ons lab(een container) als het goed is snel. Dit moet allemaal nog ingericht worden, dus we kunnen nog niet veel analyseren.
In de middag zijn we naar ons gastgezin gereden, toen we daar aankwamen was er nog niemand thuis. Maar onze begeleider vertelde ons dat we gerust binnen konden gaan zitten en dat ze zo thuis zouden zijn.
Dat was toch wel een beetje gek, daar zit je dan in iemand zijn huis! Na een uur kwam Rosana en de kindjes thuis en hebben we kennis gemaakt met ze.

Het gezin is hier super aardig en wil ons overal bij helpen. Dus we zullen ons snel thuis voelen! Ook zijn op donderdag eindelijk onze koffers aangekomen!

Dat was toch wel heel fijn, na 4 dagen met 2 setjes kleren te hebben geleefd. Je wordt er wel creatief van, sokken wassen onder de douche en drogen met een föhn ;-)

Doordat het weer hier nu vrij slecht is en er veel regen is gevallen kunnen er geen aardappels gerooid worden. Dus er is voor ons nog weinig tot geen werk. Daarom zijn we alvast bezig voor school, zodat we beide ons plan van aanpak op tijd in kunnen leveren.

Verder kunnen we nu nog genieten van het lekkere weer en de onwijs mooie omgeving en natuur hier. We hebben al veel regen gezien maar ook al wat zon!

Groetjes Manon en Kim

• 31 Maart 2017 - 08:32

Yvette V Bergen:

Hoi kim en manon. Leuk om te lezen hoe het gaat met jullie en dat jullie het naar je zin hebben! Dan zie je maar weer eens hoe creatief je bent als je geen kleren hebt maar het is allemaal goed gekomen

• 01 April 2017 - 10:58

Wilma Koelen:

Hoi Manon en Kim,

Leuk zo'n dagboek voor de achterblijvers, kunnen we toch een beetje jullie belevenissen volgen!
    Jullie gaan dat daar wel maken samen. Heel veel plezier en geniet van deze geweldige tijd!

• 01 April 2017 - 17:06

Jan Van Lith:

Twee jonge meiden alleen op weg naar een frietfabriek down under. Dat worden sappige verhalen over links rijden, wat ze in Nederland meestal ook al deden, met de sokken aan onder de douche, verdwenen koffers en nergens een werkplek ingericht voor de dames. Ik wil wel wat diepergaande achtergrondverhalen natuurlijk. Die aardappelen kennen we wel van hier.

• 06 April 2017 - 21:44

Ria:

Hoi Manon en Kim, fijn dat jullie eerste indruk goed is en het gastgezin aardig ! Ga er een super leuke tijd van maken ! We blijven jullie volgen natuurlijk!

• 11 April 2017 - 19:03

Ellie Sprenger:

Hoi Kim en Manon,

ook ik ga jullie volgen. Natuurlijk wel iets meer informatie afsturen. Het is alweer een week geleden dat ik heb ingelogd, maar er is geen nieuws bijgekomen. Valt er zo weinig te beleven ?
    Heel veel groetjes van alle Sprengers en maak er een mooie tijd van !