radiostilte en bevroren ruiten - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu radiostilte en bevroren ruiten - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu

radiostilte en bevroren ruiten

Door: Kim en Manon

Blijf op de hoogte en volg Kim & manon

01 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Matamata

Daar zijn we weer!

Na wat weekjes radiostilte willen wij jullie natuurlijk niet langer in spanning houden over onze mega belevenissen van de afgelopen tijd. Nou bereid je maar voor, want de afgelopen 3 weken na onze laatste update, hebben wij gewoon bijna niks spannends gedaan! Maar helaas dat had z’n redenen..

Voor ons onderzoek keuren wij doordeweeks nog altijd dagelijks veel aardappeltjes en zijn we momenteel verbeterde methodes aan het ontwikkelen. Dit gaat allemaal prima en door onze enthousiaste collega’s is het ook nog eens hartstikke gezellig op het bedrijf. We zijn alleen al BIJNA 3x te laat gekomen.. Want ja, 3x vorst is 3x krabben en welke Nederlander bedenkt dat nu om 6u
‘s ochtends tijdens het opstaan in Nieuw-Zeeland. Nou wij in elk geval niet dus.. Dat alles ook nog eens terwijl jullie allemaal lekker met je kont in de zon zitten!

Niet alleen doordeweeks maar ook het 1e weekend besloten we wat aan school te gaan werken. Ja, ja we horen jullie denken na al onze eerdere verhalen zou je het niet zeggen. Maar daar hebben wij het stiekem ook nog best wel druk mee gekregen. Toch hadden wij in de middag een goed excuus om even een korte pauze in te lassen of gewoon eerlijk gezegd, studie ontwijkend gedrag te vertonen. We hadden namelijk na al die weken nog steeds geen Fish & Chips gegeten, die hier zowat op elke hoek van de straat in Matamata te koop is. En omdat we er dan toch waren..., hebben we meteen even bekeken wat er die dag allemaal in het dorp te beleven viel. Zo hebben we heel wat leuke winkeltjes bekeken en een wedstrijd netbal gezien van de middelste dochter van het gastgezin. Voor ons leek netbal eigenlijk een soort korfbal, alleen dan met hele vage regeltjes.

Op zondag was het weer tijd voor een voetbalwedstrijd nabij Hamilton en een ritje op het paard. Dutchie zou Dutchie niet zijn, en scoorde 2 van de 3 goals. De wedstrijd werd nog gewonnen ook met 3-0 voor de Matamata Swifts en Dutchie uitgeroepen tot ‘’women of the match’’.

Door een tegenslag in de beoordeling van het onderzoeksrapport van de Nederlandse stage van Manon, die zo’n 12 weken geleden plaats vond, was het even erg pittig. Dit 2e weekend zijn we dan ook mega hard voor school aan het werk geweest. We hebben zelfs geen winkeltje gezien!
Maar gelukkig was het op zondag tijd voor wat sportieve afleiding en ontspanning. Hierbij is het Manon gelukt om zelfs Kim mee te laten voetballen… Wie had dat ooit gedacht, een voetbal debuut in Nieuw-Zeeland voor Kim Jonkergouw?! Om het nog mooier te maken, deze wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen met 11-0! Waarvan Manon 4 ballen in het net wist te leggen.

Vorige week woensdag was na een week hard werken het onderzoeksrapport van Manon helemaal af, dus dat is een hele opluchting! Nu nog even duimen draaien dat het allemaal goed gekeurd wordt en dat het helemaal afgesloten is. Maar het opnieuw inleveren opzich, vonden wij die avond al een flinke Mc flurry waard. Dus hup, met ons scheur karretje door de Mc drive natuurlijk!

Na al dat schoolwerk, vonden wij het wel weer tijd voor wat gezelligs. De donderdagavond hebben we met ons voetbalteam meegedaan aan een Quiznight in het dorp. Die was georganiseerd voor een goed doel. Best leuk, maar de gemiddelde leeftijd ging toch iets naar beneden met onze komst! Op zaterdag zijn we naar Taupo geweest. Een ontzettend mooi, gezellig stadje met veel leuke winkeltjes en terrasjes. Daar hebben we ook een boottocht gedaan naar de HukaFalls, super mooie, heftige en helder blauwe waterval. In de avond zijn we met Arwin, die een mega wandeltocht loopt, een hapje wezen eten. Hij is de zoon van een collega van Kim tijdens haar binnenlandstage bij N&S. Leuk om ook zijn ervaringen te horen en weer eens een Nederlander hier te spreken!

Zondag stond in het teken van weer een nieuwe voetbalwedstrijd, en werd er opnieuw gewonnen met 2-1. De Matamata Swifts Ladies hebben nu met 3 overwinningen op rij eindelijk de smaak te pakken. Daarna hebben we lekker rustig aangedaan en nog even van het weekend genoten.
Deze en volgende week is het op stage behoorlijk rustig, maar dat komt wel even goed uit. Volgende week vrijdag 9 juni gaan we namelijk verhuizen naar een studentenhuis in Pukekohe. Hier verblijven we voor onze laatste 4 weekjes stage dichtbij de frietfabriek in East Tamaki. Tijdens deze laatste stage weken in de frietfabriek, zullen we als extra nog een klein project uitvoeren omtrent probleem punten bij de verwerking van zoete aardappel.

Het aftellen is dus al bijna begonnen, want over 5 weekjes zit onze stage er op en staan onze vriendjes op de stoep. Dan kunnen we eindelijk aan onze vakantiereis beginnen en hopelijk nog veel meer moois gaan zien!

Maar nu eerst uitkijken naar komend weekend. Aangezien het maandag Queensday is in Nieuw-Zeeland, hebben we net zoals jullie in Nederland een extra lang weekend (zonder voetbal)voor de boeg. Wat betekent dat we druk bezig zijn met leuke dingen plannen! Zo hopen we wat verder weg te kunnen gaan en maandag het weekend af te sluiten met dan toch eindelijk het lang verwachtte RAFTEN!

Op naar het weekend en tot snel!

• 01 Juni 2017 - 12:25

Jouce:

Kijk leuk verslag dames. Veel succes en plezier nog daar

• 01 Juni 2017 - 17:21

Wilma Koelen:

Leuk om weer een verslagje van jullie te lezen! Hopen Manon dat je verslag nu goedgekeurd wordt.
    Geniet nog maar lekker de komende weken tussen het harde werken door!
    Groetjes uit een zonnig, warm Nederland

• 01 Juni 2017 - 20:13

Hannie Van Lith:

Lang verwacht, toch gekomen. Eindelijk weer een ( leuk ) verslag en mooie foto's.

Jullie hebben het ook zo druk met school en allerlei uitstapjes en dan ook nog vorst 's morgens.
    Je zou er bijna medelijden mee krijgen.

Maar nu is de druk weer van de ketel en tijd voor ontspanning.
    Geniet er van.

• 02 Juni 2017 - 11:23

Yvette Bergen:

Super leuk om te lezen, wat hebben jullie het druk

• 06 Juni 2017 - 19:26

Joke En Jacques Van Der Donk:

Hoi dames, heb gelezen hoe jullie het hebben, hartstikken leuk.
    Ook hebben jullie geraft??? Niet te nat geworden???
    Het bevalt dus goed. ??

Wij waren een week naar OOSTENRIJK geweest, heel fijn gehad. Nu meisjes het beste en geniet ervan.

Oma Joke en Opa Jacques