Jut en Jul on tour - Reisverslag uit Waharoa, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu Jut en Jul on tour - Reisverslag uit Waharoa, Nieuw Zeeland van Kim & manon - WaarBenJij.nu

Jut en Jul on tour

Door: Manon & Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim & manon

12 April 2017 | Nieuw Zeeland, Waharoa

Hallo allemaal!

Bij deze weer een update over onze spannende avonturen tussen alle aardappeltjes! Braaf analyseren wij dagelijks zeer streng alle frietaardappeltjes die hier binnen komen en verwerken deze resultaten in ons onderzoek voor school. Ja Ja, we doen tussendoor dus ook heel wat voor school. Maar aan de reacties te lezen…., willen jullie dat helemaal niet horen!

In de weekenden doen wij gelukkig nog iets anders dan alleen aardappeltjes keuren! Ons 2e weekend hier zijn we naar de Wairere Falls geweest. Prachtige watervallen op ongeveer 10 minuten rijden van ons huis vandaan. Bij deze enorme watervallen in de bergen had je de keuze tussen 2 hoogtes die je kon beklimmen. Wij als echte diehards (ofja vooral Manon ) zijn natuurlijk helemaal naar boven geklommen. Dit was een klauterroute van ongeveer 1,5 uur, maar we hebben het gehaald.
Nou dat uitzicht was het echt ontzettend waard. Daar zijn de foto’s nog niks bij! Bovenop de waterval zijn we een stukje de waterval in gelopen. Ofja tot zowat de rand gegleden, want die stenen waren spek glad. Maar ach, alles voor het perfecte uitzicht en de foto natuurlijk! En die zijn best wel goed gelukt vonden we zelf. Daar boven hebben we nog even goed kunnen nagenieten van het ontzettend gave uitzicht. Dit kwam met name door het weer, want het zonnetje scheen flink en er was nauwelijks bewolking. Heerlijk dus!

Maar helaas, toen moesten we ook weer naar beneden klauteren.. Die afdaling hebben we nog wel een paar dagen gevoeld in onze kuiten. Maar dat was het zeker waard!
De volgende zondagochtend waren we alweer vroeg op pad. We zijn richting Hamilton gereden. Met onze ‘bedrijfsauto’ (blauw Toyota scheurwagentje) was het een klein uurtje LINKS touren. Hier speelde het lokale dames voetbalteam van Matamata (waar wij nu wonen) tegen het tweede team van Hamilton. We hebben de wedstrijd bekeken en daarna nog even met de trainer gepraat of er eventueel mee getraind/gevoetbald kon worden.

Hierna zijn we naar The Base Shoppingcenter geweest. Dit is een mega groot winkelcentrum met alles, maar dan ook echt ALLES wat je nodig hebt. Daar hebben we lekker geluncht voordat we nog even naar Cambridge reden . Nadat we hier nog een klein parkje hadden bezocht, zijn we huiswaarts gegaan. Hier stond weer een super lekker maal op ons te wachten. Rosana (onze gastgezinmoeder) kan ontzettend lekker koken, en daar mogen we iedere dag van genieten!

Daarna begon onze week weer met aardappeltjes keuren en ons QA werk lab (hok) in orde maken. We worden hier ontzettend creatief, maar we hebben een heus eigen kantoor ingericht met eigen statafels. Ook hebben we een extra stoel gefabriceerd van een autoband, zodat we toch af en toe kunnen zitten. Je wordt hier nog eens creatief!

En toen was daar het weekend weer! Doordat we ontzettend geluk hadden met het mooie weer (20°C en volop zon) besloten we naar de trekpleister Tauranga (beach) te gaan. Hierbij ligt een mooie berg in het nabij gelegen plaatsje Mount Maunganui. Deze berg was gelukkig niet zo stijl als de waterval van vorige week en binnen 40 minuutjes waren we boven. Desalniettemin was dit uitzicht ook ontzettend gaaf, aangezien er na dit stukje land, helemaal geen land meer ligt. Aan de andere kant van de berg hadden we uitzicht op het ontzettend mooie strand, wit strandzand met enorm helder blauw water en een strak blauwe lucht.
Omdat we toch maar weer de top van de berg bereikt hadden, vonden we dat we wel een ijsje hadden verdiend. En daarna: OP NAAR HET STRAND! En (smeren, smeren, smeren, smeren) bakken maar. Natuurlijk hebben we ook nog een paar plonsjes gewaagd!

Toen de zon onder ging koelde het vrijwel direct, enorm af. Dus hup, ons autootje gaan opzoeken om richting huis te crossen. (Met Kim als uiterst betrouwbare mobiele TomTom en Chauf Manon kunnen we zo aan Dakar meedoen) Tussendoor nog een pit-stop bij de McLaren Falls. Het laatste stukje was toch wel een gek stukje. Er staan hier bijna geen lantaarnpalen langs de weg, en de weg was nogal een bergafwaarts slingerpad en overal mag je hier 100 km/uur. Maar we zijn veilig thuis gekomen waar zelfgemaakte pizza op ons lag te wachten!

Op zondag was daar dan eindelijk het Internationale voetbal debuut van Manon met Kim als meest fanatieke supporter! Met het team van Matamata werd er gespeeld tegen het eerste team uit Hamilton. Beetje gekke dingen die ze hier op het veld roepen, want iedereen riep Man-on! Alleen betekent dat hier in de rug. Vandaar dat Manon is omgedoopt tot: DUTCHIEEEE!!
Na de wedstrijd, die ze helaas hadden verloren van een team dat 2 niveaus hoger speelde, werd het zelf meegenomen eten door de beide teams gegeten. Dit was wel grappig om te zien, er wordt hier heel veel gedaan aan het team-gevoel zowel met eigen team als met de tegenstander erbij.

Nadat er was gegeten en opgeruimd zijn we terug naar huis gegaan om toch maar voor school wat dingetjes te doen. En toen was ons weekend alweer voorbij! Gisteren (dinsdag) hebben we eindelijk Boer Zoekt Vrouw terug kunnen kijken, dus we zijn weer helemaal op de hoogte. Nu zijn we plannen aan het maken voor het Paasweekend. Omdat we op Goede vrijdag en 2e Paasdag vrij zijn en dus een extra lang weekend hebben om eropuit te gaan.

Tot snel!

• 12 April 2017 - 12:24

Joyce:

Nou leuk meiden, sportvrouwen

• 12 April 2017 - 15:35

Majori:

Hoi Dames,

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar! Super dat het telkens lekker weer is in het weekend kun je er lekker van genieten. Veel plezier nog!

• 12 April 2017 - 19:25

Hannie:

Hallo Kim en Manon,

Jullie hebben het er maar druk mee.
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en jullie je ook in je vrije tijd weten te amuseren.
    Hou ons vooral op de hoogte.

• 12 April 2017 - 20:47

Jeanne:

Ha meiden,

wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Prachtige foto`s en ik lees dat Manon nu internationaal voetbalster is. Goed bezig.
    Nog heel veel succes met de stage en in jullie vrije tijd heel veel plezier.

groetjes uit Lith van John en Jeanne

• 13 April 2017 - 19:12

Coby:

Hallo Kim en Manon,

wat leuk dat we zo mee mogen genieten met jullie belevenissen. zo te merken hebben jullie het geweldig naar je zin. Kunnen jullie straks nog wel wennen aan ons kleine kikkerlandje :)

• 22 April 2017 - 17:22

Ria Van Nistelrooij:

Wat leuk dames!! Jullie maken het daar wel zo te lezen. Fijn gastgezin, ook niet onbelangrijk, en goed aan elkaar gewaagd denk ik. Manon, straks willen ze je nog houden als prof-voetballer ipv in die aardappels

• 01 Mei 2017 - 14:28

Tonnie V Amstel:

Hallo Manon en Kim

Wat fijn dat jullie overal van genieten.
    Het is er ook zo geweldig mooi !!!!Down under.
    Manon, laat je voetbaltalenten niet te veel zien daar, anders zien we je niet meer
    terug op de Lithergraaf.
    Meiden, leuk om jullie volgen...alle goeds....en de groeten van ons.
    Johan en Tonnie